سنتز چند جزئی 1و4- دی هیدروپیریدین ها با استفاده از اکسیدهای فلزی نانو ذره مثل tio2

پایان نامه
چکیده

مشتقات 1و4- دی هیدروپیریدین ها و پلی هیدروکینولین ها بصورت سنتزی کارآمد بوسیله تراکم یک مرحله ای هانش با استفاده از کاتالیزگر نانو ذره tio2 تهیه شده است، این روش مزایایی مانند راندمان خوب، زمان کوتاه واکنش و شرایط محیطی ملایم را دارا می باشد. کاتالیزگر براحتی از محصول واکنش قابل جداسازی بوده و با خلوص خوبی بازیافت می شود و برای استفاده مجدد در واکنش، می تواند بکارگرفته شود.

۱۵ صفحه ی اول

برای دانلود 15 صفحه اول باید عضویت طلایی داشته باشید

اگر عضو سایت هستید لطفا وارد حساب کاربری خود شوید

منابع مشابه

جذب کادمیوم از پساب سنتتیک با استفاده از نانو ذره دی اکسید سیلیکون اصلاح شده

چکیده سابقه و هدف: فلزات سنگین همانند کادمیوم اثرات مضر زیادی را در محلول های آبی ایجاد می کند. بنابراین حضور فلزات سنگین در آب های سطحی و زیرزمینی به عنوان مشکل آلاینده معدنی اصلی شده است .روش های مختلفی جهت حذف فلزات سنگین وجود دارد که یکی از بهترین روش ها جذب سطحی است. هدف از این پژوهش حذف یون های کادمیوم دو ظرفیتی از محلول های آبی با استفاده از جاذب نانو دی اکسید سیلیکون اصلاح شده به وسیله ...

متن کامل

بررسی جذب دی اکسید گوگرد توسط نانو اکسیدهای فلزی بر پایه نانو دی اکسید تیتانیوم (tio2)

دی اکسید گوگرد یکی از آلاینده های آسیب رسان موجود در صنایع نفت و گاز است. همچنین این آلاینده با ورود به هوا می تواند موجب خسارت های جانی، مالی و محیط زیستی فراوانی شود. از این رو طی سال های اخیر از طرف انجمن های محیط زیستی محدودیت های بسیار زیادی برای میزان ورود این آلاینده به اتمسفر تعیین شده است. در این راستا هدف از انجام این پروژه بررسی جذب این آلاینده با استفاده از جاذب جامد ترکیبی نانو اکس...

15 صفحه اول

تهیه مشتقات زانتن ها و 4،1-دی هیدروپیریدین ها با استفاده از کاتالیزور tio2@ksf

در این پژوهش روشی ساده و موثر در تسریع سنتز تک مرحله ای مشتقات 4،1-دی هیدرو پیریدین و زانتن¬ها در حضور نانو کاتالیزور tio2@ksf گزارش شده است. سادگی فرآیند، زمان کوتاه واکنش، عدم استفاده از حلال های مضر، آسانی جداسازی و بازده خوب از مزایای روش های ارائه شده است.

15 صفحه اول

بررسی شفافیت القایی الکترومغناطیسی در یک سیستم ترکیبی نقطه کوانتومی کروی-نانو ذره فلزی با استفاده از نظریه مای

در این مقاله شفافیت القایی الکترومغناطیسی در یک سیستم ترکیبی شامل یک نانو ذره‌ی فلزی کروی و یک نقطه‌ی کوانتومی کروی با استفاده از نظریه مای و همچنین تأثیر پارامترهای ساختاری این سیستم بر شفافیت القایی الکترومغناطیسی در حالت خطی سیستم بررسی می‌شود.

متن کامل

منابع من

با ذخیره ی این منبع در منابع من، دسترسی به آن را برای استفاده های بعدی آسان تر کنید

ذخیره در منابع من قبلا به منابع من ذحیره شده

{@ msg_add @}


نوع سند: پایان نامه

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری - دانشگاه مازندران - دانشکده شیمی

کلمات کلیدی

میزبانی شده توسط پلتفرم ابری doprax.com

copyright © 2015-2023